Sunday, November 15, 2020

Dagblog 15

Ik leer dingen da'k ni wist

Als je je ne kee wil amuseren, ga op google en zoek wat vogeltjes op, je zal je smakelijk vermaken met de namen. Kwak, tureluur, tjiftjaf, kluut en fuut. Futen vind ik leuk, ik wordt altijd blij als ik ze zie op de Gentse waters. Vogeltjes maken mij blij. De waterkiekens hun gekef, de schattige blik van een eend wanneer hij eten van je verwacht. Kakapo's en puffins en kraaien, kraaiachtigen zijn echt geweldig. Als ik niet weet wat kijken op youtube val ik snel terug op fimpjes van kraaien of raven. Moesten er geen zoogdieren geleefd hebben op aarde, waren zij de slimste wezens geweest die er bestonden.
En voor de puffins, ik heb in de vorige lockdown nog een tekening gemaakt van eentje, vandaag nog een interessant filmpje erover gezien dat Merel had doorgestuurd, nu wil ik er nog tekenen! Ik heb een nieuwe soort ontdekt. wel "ondekt" een "Tufed puffin" Hij zal een beetje een vervolg worden op een tekening van vorig schooljaar.

tekening van in april

Misschien moet ik ook nog eens een versie maken zonder tekst. Een standaard puffin op wit papier en de andere op zwart? Allebei met verf? Die op het witte met een cigaret en de andere met een ciagaar. Da vind ik een leuk idee, misschien ook een beetje meer gestyleerd, niet alles zo gedetailleerd uitgewerkt.  Yess da maakt mij blij haha. en "puffin' puffin' " als titel :)

Heb Mira eindelijk vastgekregen voor groepswerk, haha, en het was leuk! We hebben uit de kranten die we hadden liggen koppen geknipt en dan rare, spontane zinnen gemaakt, de een antwoorde op de ander, en dan verder. Het eindresultaat zal ik delen als we allen samengeplakt hebben :) Het werkt verbazend goed, vind ik zelf. Toeval en keuze, toeval en keuze.

Even hierop terugkomen van de vorige blog: 

Vanaf dat ik iets met zekerheid zeg begin ik het te contempleten ik en bots op de zelfontkenning... En ga ik terug twijfelen of mijn mening en gevoel veranderd. Als ik dank iets met twijfel uitspreek  ga ik vaak merken dat het echt wel zeker is of wel echt wat ik wil of voel maar da niet durfde toe te geven.
!! Belang van iets luidop te zeggen!

Ik zou dit graag koppelen met het volgende thema, je zult wel zien. 

Alterego's, een term waar ik weer eens moest aan denken en overal maar blijft terugkomen, "kunstenaar hebben vaak een alterego". Wat betekend "alterego" voor mij? Mijn eerste gedachte: Personages. Natuurlijk, voor de hand liggend. Maar er is nog een link die ik kan leggen.

Mijn transgender identiteit —> De “oude ik” “nieuwe ik” voor en tijdens transitie, de vraag is: wie is het alterego? Onbewust creeĆ«rde ik een personage van mezelf. Ik dacht dat diegene als wie ik in de kast leefde de echte ik was, en "wie ik hoorde te zijn" eerder een fantasie, even ontrealistisch als de andere personages in mijn hoofd. Is het echt zo opdeelbaar in oud en nieuw? Voor mij grotendeels wel, stukken waarvan ik volledig weg gegroeit ben en helemaal vervreemd naar terug kijk, maar ook dingen die hetzefde blijven. Dit is dan voornamelijk creativiteit, gevoeligheid, etc. Niet zo simpel, ik wist zo goed als niets over transgender, en het enige wat je ervan leerde of hoorde was een erg zwart-wit idee, ik hou wel van typisch vrouwlijle dingen (nagelak,...) en ik val op jongens. Dat je gender los staat van orientatie, dat wist ik ook niet. Ik had altijd al een nonbinair gevoel, maar dat ik transgender ben was een chock, ik heb een tijd echt ontkend, onderdrukt. Het lijkt altijd beter om in het "gemakkelijke" te bliijven steken, in de "comfortzone". Maar kloppen die termen wel voor jouw gevoel? Of is wat de maatschappij er van maakt? Zoek je zelf, vind jezelf, wees je zelf, het is een cirkel, je pad loopt nooit dood.

Het is ook transgender awereness week so go get educated and go love your trans friends

1: Wandeling met Merel en Tine
2: zwarte schaapjes en surferboymodel trekpaard
3: leuk groepswerk met Mira

Eens een korter blog postje, maar da's oke, slapen mag ook wel eens. 

Health & gn xxx



No comments:

Post a Comment

The incoherent ramblings of a vampire - A Fictional diary entry for Anthropology of art

  The incoherent ramblings of a vampire   v   Today, 2021-2022, the things I’ve learnt in Lifetime 14   I am looking I am looking f...